انتخابات سال آينده مجلس مكانيزه برگزار مي‌شود

یزدفردا: محمدباقر ذوالقدر با موفقيت‌آميز دانستن 24 آذر، تجميع انتخابات را ايده‌اي مناسب دانست و افزود: انتخابات سال آينده مجلس شوراي اسلامي به صورت مكانيزه برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمدباقر ذوالقدرمعاون امنيتي و جانشين وزير كشور كه صبح امروز يكشنبه در آئين تجليل از برگزار كنندگان انتخابات 24 آذر استان تهران و گراميداشت عيد سعيد غديرخم در تالار حجاب تهران سخن مي‌ گفت، با بيان اينكه برگزاري همزمان سه انتخابات در24 آذرماه در نوع خود مهم و بي نظير بود، تصريح كرد: اگر شرايط به گونه‌اي شود كه انتخابات هر دو سال يكبار و به صورت تجميع برگزار شود، ايده خوبي است و دولت نشان داد كه اين كار عملي است و توان اجراي آن را دارد.
جانشين وزير كشور، امنيت انتخابات 24 آذر ماه را مطلوب توصيف كرد و گفت: به عنوان مسئول امنيت انتخابات ادعا مي‌كنم كه انتخابات 24 آذر در قياس با ساير انتخابات‌ها ازلحاظ امنيت عمومي و امنيت رواني مردم به بهترين وجه برگزار شد و ما شاهد هيچ حادثه خاصي در طول برگزاري انتخابات نبوديم.
وي افزود: براي دولتي كه تازه كار خود را آغاز كرده است، اين انتخابات اولين تجربه بود و به رغم اولين تجربه بايد آن را جزء افتخارات مجموعه برگزار كنندگان اين انتخابات به حساب آورد.
ذوالقدر با اشاره به اينكه تخلفات انتخاباتي 24 آذر در مقايسه با انتخابات هاي قبلي بسيار اندك بود، به ميزان مشاركت مردم در انتخابات اخير اشاره كرد و با كم سابقه عنوان كردن آن گفت: در انتخابات خبرگان حدود 26 ميليون و 500 هزار نفر با ميزان مشاركت 6/60 درصد شركت كردند كه نسبت به دور قبل اين انتخابات كه تنها 49 درصد از واجدين شرايط شركت كرده بودند، افزايش چشمگيري داشت.
وي افزود: در انتخابات شوراها نيز شاهد مشاركت حدود 26 ميليون و 500 هزار نفري با درصد مشاركت 8/60 درصدي بوديم كه نسبت به دوره گذشته كه در صد مشاركت 49 درصد بود، شاهد افزايش ميزان مشاركت بوده‌ايم.
ذوالقدر گفت: در تهران از 8 ميليون و 260 هزار نفر واجدين شرايط 3 ميليون و 880 هزار نفر در انتخابات شوراها مشاركت داشتند كه 47 درصد واجدين شرايط را تشكيل مي داد و نسبت به مشاركت 23 درصدي دور قبل شوراها شاهد افزايش صد درصدي بوده ايم.
وي افزود: در شهر تهران مشاركت 7/11 درصدي در دور قبل شوراها به 37 درصد در اين دوره رسيد كه شاهد افزايش 350 درصدي آن بوده ايم.
معاون امنيتي وزير كشور با اشاره به شمارش رايانه‌اي آرا در انتخابات 24 آذر در تهران گفت: در انتخابات‌هاي گذشته بين دستگاههاي مختلف ناهماهنگي‌هايي مشاهده مي‌شد، ولي شمارش رايانه‌اي در اين انتخابات راه را براي برگزاري انتخابات رايانه اي و مكانيزه در ادوار آينده باز كرد.
ذوالقدر اعلام كرد: وزارت كشور به گونه‌اي طراحي كرده است كه در انتخابات سال آينده مجلس شوراي اسلامي همه فرآيند انتخابات به صورت مكانيزه انجام شود.
جانشين وزير كشور در ادامه صرفه جويي در هزينه‌هاي برگزاري انتخابات را از دستاوردهاي انتخابات 24 آذر توصيف كرد و گفت: در اين دوره از انتخابات صرفه جويي قابل توجهي در هزينه‌ها صورت گرفت كه قابل قياس با گذشته نيست و به رغم همه فضاسازي‌ها تعداد رد صلاحيت شده‌ها حدود يك درصد كانديداها بود و تنها افراد ناصالح حذف شدند.
معاون امنيتي وزير كشور در ادامه با گراميداشت عيد سعيد غدير خم، مشكلات جهان اسلام را ناشي از دوري ملتهاي مسلمان از پيام غدير دانست و گفت: اگر مي‌بينيم كه غرب توانسته در مكتب و ايدئولوژي اسلامي رخنه كند و ايدئولوژي خود را به جهان اسلام تحميل كند، بي ترديد به خاطر انحراف از پيام غدير است.
وي افزود: به خاطر خيانت حكام و زمامداران فاسد برخي كشورهاي اسلامي رژيم فاسد و جعلي صهيونيستي در قلب جهان اسلام ايجاد شد و اين حكام به خاطر منافع خود به هر ذلتي تن مي‌دهند و با استفاده از امكانات جهان اسلام در مقابل ملت اسلامي مي‌ايستند.
ذوالقدر با بيان اينكه رهبران حاكم و فاسد در جهان اسلام بهترين وسيله غرب براي رسيدن به اهداف خود است، گفت: تنها راه نجات از اين ظلم تاريخي بازگشت به پيام غدير و رهبري اصيل و ديني اسلامي است.
معاون امنيتي وزير كشور پايبندي به عدالت را مهمترين پيام غدير خواند و گفت: ما ماموريت داريم عدالت را توسعه دهيم. دولت‌هاي گذشته با انگيزه توسعه اقتصادي و سياسي آمدند اما دولت نهم با شعار توسعه عدالت آمده و اگر بتوانيم اين امر را محقق كنيم به يك ركورد بلند در اداره كشور دست پيدا مي كنيم
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا